Οι δασμοί του Τραμπ και οι παγκόσμιες αναταράξεις στον τουρισμό

by Times Newsroom

Τις επιπτώσεις στον παγκόσμιο τουρισμό από τους δασμούς του προέδρου Τραμπ επιχειρούν να ανιχνεύσουν επιχειρηματικοί φορείς και διεθνή μέσα ενημέρωσης.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης Tour Operators των Ηνωμένων Πολιτειών (USTOA) Terry L. Dale, σε επιστολή του στα μέλη της Ένωσης χθες, υπογραμμίζει:

«Καθώς οι νέοι δασμοί έχουν αυξήσει τα επίπεδα φορολόγησης των εισαγωγών σε ιστορικά υψηλά, δεν υπάρχει ακόμη σύγκλιση απόψεων μεταξύ των ειδικών για τις επιπτώσεις στις παγκόσμιες αγορές, το εμπόριο και τελικά τον τουρισμό και τα ταξίδια». Και συνεχίζει ο κ.Dale: «Σημειώστε ότι προς το παρόν δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για τις επιπτώσεις. Θα παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις και τις δευτερογενείς συνέπειες καθώς αυτές διαμορφώνονται».

Ο κ.Dale αναφέρεται επίσης σε ορισμένες κρίσιμες βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, όπως το πώς ο υπόλοιπος κόσμος θα βλέπει τις ΗΠΑ και τους Αμερικανούς ταξιδιώτες στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, ακόμη και πριν ανακοινωθούν επίσημα οι δασμοί, ο αριθμός των Καναδών που έκλειναν ταξίδια προς τις ΗΠΑ μειώθηκε δραστικά. Δεδομένου ότι ο Καναδάς είναι παραδοσιακά μία από τις μεγαλύτερες αγορές προέλευσης του αμερικανικού τουρισμού, αυτό στέλνει ένα αρκετά ηχηρό μήνυμα.

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις στον τουρισμό από τα μέτρα Τραμπ είναι:

Οι επιπτώσεις των δασμών αυτών δεν περιορίζονται στους εξαγωγείς ή στις βιομηχανίες. Αγγίζουν άμεσα την καθημερινή λειτουργία, το κόστος και την ανταγωνιστικότητα των τουριστικών επιχειρήσεων. Ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά γραφεία, τουριστικοί πράκτορες, μεταφορικές εταιρείες και εστιατόρια ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι με μια σειρά από νέες προκλήσεις.

1. Αύξηση του λειτουργικού κόστους

Με τους δασμούς να αυξάνουν σημαντικά το κόστος εισαγόμενων προϊόντων – από τρόφιμα και ποτά μέχρι εξοπλισμό φιλοξενίας, καύσιμα και πρώτες ύλες – οι τουριστικές επιχειρήσεις θα κληθούν να απορροφήσουν μέρος της αύξησης ή να την περάσουν στον πελάτη. Αυτό ενδέχεται να μειώσει την ελκυστικότητα των υπηρεσιών τους ή να περιορίσει τα περιθώρια κέρδους.

2. Περιορισμός της ζήτησης

Η αύξηση του κόστους ζωής στις ΗΠΑ – απόρροια των δασμών – επηρεάζει άμεσα την αγοραστική δύναμη των Αμερικανών. Τα ταξίδια, ως είδος πολυτελείας, είναι από τις πρώτες δαπάνες που περικόπτονται όταν οι οικονομικές συνθήκες σκληραίνουν. Οι επιχειρηματίες που εξαρτώνται από την αμερικανική πελατεία ή συνεργάζονται με Αμερικανούς tour operators, οφείλουν να προετοιμαστούν για πιθανή μείωση των κρατήσεων.

3. Αλλαγή στη συμπεριφορά των επισκεπτών

Η μετατόπιση στις επιλογές καταναλωτών είναι ήδη ορατή. Πελάτες μεσαίου εισοδήματος ενδέχεται να στραφούν σε πιο οικονομικές επιλογές διαμονής, μεταφοράς και εστίασης, επηρεάζοντας τα έσοδα επιχειρήσεων που απευθύνονται στη μεσαία τάξη. Αντίθετα, οι πελάτες υψηλού εισοδήματος δείχνουν προς το παρόν πιο ανθεκτικοί, όμως η συνολική εικόνα θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια και την ένταση των οικονομικών πιέσεων. Προφανώς, η πιθανότητα ύφεσης στις οικονομίες των χωρών εξερχόμενου τουρισμού, θα έχει δραματικές επιπτώσεις στον παγκόσμιο τουρισμό.

4. Δυσκολία προσέλκυσης εποχιακού προσωπικού

Οι αυξημένες τιμές και το κόστος διαβίωσης στις ΗΠΑ κάνουν τη χώρα λιγότερο ελκυστική για εποχιακούς εργαζομένους από το εξωτερικό. Οι αμερικανικές τουριστικές επιχειρήσεις που βασίζονται σε διεθνές εργατικό δυναμικό ενδέχεται να αντιμετωπίσουν ελλείψεις σε προσωπικό, μειώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

5. Πιθανή μείωση του εισερχόμενου τουρισμού προς τις ΗΠΑ

Η αύξηση τιμών στα ξενοδοχεία, στη γαστρονομία και στις υπηρεσίες αναψυχής αποθαρρύνει τουρίστες από το εξωτερικό να επιλέξουν τις ΗΠΑ ως προορισμό. Αυτό μπορεί να επηρεάσει και συνεργάτες εκτός ΗΠΑ που προωθούν αμερικανικά πακέτα ή συνεργάζονται με αμερικανικά brands.

 Τι μπορούν να κάνουν οι επαγγελματίες του τουρισμού;

  • Αναπροσαρμογή κόστους και στρατηγικής τιμολόγησης: Εντοπισμός ευέλικτων λύσεων για τη μείωση του λειτουργικού κόστους χωρίς έκπτωση στην ποιότητα.
  • Διαφοροποίηση αγορών: Ενίσχυση της παρουσίας σε αγορές λιγότερο ευάλωτες σε οικονομικές διακυμάνσεις.
  • Αξιοποίηση της τεχνολογίας και της προσωποποιημένης εμπειρίας: Προσφορά διαφοροποιημένων πακέτων με έμφαση στη μοναδική αξία και την εμπειρία.
  • Συνεχής παρακολούθηση των εξελίξεων: Οι εμπορικές πολιτικές αλλάζουν ραγδαία. Η έγκαιρη προσαρμογή μπορεί να είναι καθοριστική για τη βιωσιμότητα.

 

πηγή: tornosnews.gr

Σχετικά Άρθρα

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή